Stadler otrzymał zamówienie od Fahrzeugmanagement-Region Frankfurt RheinMain (fahma), spółki zależnej Rhein-Main-Verkehrsverbund (RMV), na dostawę 27 tramwajów CITYLINK. Pojazdy będą obsługiwać linię Regionaltangente West (RTW). Kontrakt obejmuje również długoterminowe utrzymanie taboru.
Przetarg dotyczył 27 pojazdów CITYLINK, które są nowo opracowywane specjalnie pod wymagania RTW. Jako pojazdy dwusystemowe mogą kursować zarówno po liniach kolejowych (mainline), jak i po trasach lekkiej kolei/tramwaju. Około 50-metrowe pojazdy pomieszczą ok. 360 pasażerów i umożliwią bezbarierowe podróżowanie przy różnych wysokościach peronów. Jest to konieczne, ponieważ RTW musi obsługiwać zarówno wysokości peronów Deutsche Bahn (76 i 96 cm), jak i własną wysokość peronów RTW (80 cm).
Pełna gotowość operacyjna w 2030 roku
Dostawa pierwszych trzech pojazdów do testów oraz procesu dopuszczeń planowana jest na jesień 2028 r. Cała flota ma być gotowa do jesieni 2030 r. RTW nadal zakłada rozpoczęcie pełnej eksploatacji wraz ze zmianą rozkładu jazdy w grudniu 2030 r.
Poza dostawą, umowa obejmuje także utrzymanie, serwisowanie i dostawy części zamiennych w okresie 30 lat. W przypadku CITYLINK-a Stadler opiera się na sprawdzonej platformie, zoptymalizowanej do ruchu mieszanego łączącego transport miejski i regionalny.
Projekt szczególny
– Przyznanie kontraktu na dostawę i utrzymanie pojazdów to kolejny decydujący krok w stronę ukończenia Regionaltangente West. Nie tylko trzy kluczowe odcinki RTW są już w budowie, ale zapadła także decyzja dotycząca taboru. Oznacza to, że położono najważniejsze fundamenty pod pełne uruchomienie linii Regionaltangente West pod koniec 2030 r. – powiedział dyrektor zarządzający RMV prof. Knut Ringat, który pełni również funkcję dyrektora zarządzającego fahma.
Iñigo Parra, prezes Stadler Division Spain, dodał:
– Cieszymy się z przyznania kontraktu i z zaufania fahma oraz RMV, które powierzyły nam budowę i utrzymanie pojazdów dla RTW. To wyjątkowy projekt, wymagający nowych rozwiązań, na przykład w zakresie bezbarierowego dostępu przy różnych wysokościach peronów. Z niecierpliwością czekamy na realizację kolejnych pojazdów dwusystemowych, które pozwolą pasażerom przesiadać się bez konieczności zmiany środka transportu, zwiększając tym samym atrakcyjność komunikacji publicznej. Zespół Stadlera jest bardzo doświadczony, silnie zmotywowany i zrealizuje projekt zgodnie z harmonogramem.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.